בא אחיך במרמה וכו'
שמעתם על לשון הרע יותר עסיסי מזה?
וכאילו שיצחק לא ידע את התוצאה, של שנאה עזה עד כדי רצון להרוג את יעקב.
נו, נגיד שזה נאמר לרבקה בנבואה, אבל בכל זאת זה לשון הרע ממש.
הקושיא היא לא שלי, אלא לראש הכולל הגאון ר' אלחנן בן ר' ליב בארון.
הוא תירץ שאחרי שיצחק נתן ליעקב גם עולם הזה, הוא היה צריך לייצר קונטרה.
אתם יכולים להוסיף מה שאתם רוצים.
כמה הגיגים לפרשת תולדות
Re: כמה הגיגים לפרשת תולדות
שמעתי מאברך מבני ברק, ר' אהרן אורדמן בשם מישהו.
באוכל יש כמה חלקים, הבריאות, הטעם ואיך שהוא נראה.
הנראות הוא הכי שולי, ברגע שזה עובר את שדה הראייה זה כבר לא קיים. ועשיו בחר לעשות מזה העיקר, תן לי מן האדום האדום הזה, ולכן שמו הוא אדום, לא בגלל שהוא אדמוני על על עשיית הדבר הכי טפל, לעיקר.
הוספתי על דבריו שגם השם של יעקב תמוהה. יעקב קרוי על שם שהוא תפס את עקב עשיו בנסיון לתפוס את הבכורה. כאילו שאין לו שום עצמיות, אלא למנוע מעשיו את הבכורה.
הבעל הטורים כותב שאברהם קרא את השם יעקב. זה מתאים למה שמקובל שיצחק לא באמת הבין את המהויות של יעקב ועשיו.
ולפי דברי הגאון ר' אלחנן בארון שליט"א, הדברים מובנים יותר. תפקידו של יעקב הוא לבטל את ה"מקום" שעולם הזה תופס.
אפשר להרחיב יותר, אבל תן לחכם ויחכם עוד.
באוכל יש כמה חלקים, הבריאות, הטעם ואיך שהוא נראה.
הנראות הוא הכי שולי, ברגע שזה עובר את שדה הראייה זה כבר לא קיים. ועשיו בחר לעשות מזה העיקר, תן לי מן האדום האדום הזה, ולכן שמו הוא אדום, לא בגלל שהוא אדמוני על על עשיית הדבר הכי טפל, לעיקר.
הוספתי על דבריו שגם השם של יעקב תמוהה. יעקב קרוי על שם שהוא תפס את עקב עשיו בנסיון לתפוס את הבכורה. כאילו שאין לו שום עצמיות, אלא למנוע מעשיו את הבכורה.
הבעל הטורים כותב שאברהם קרא את השם יעקב. זה מתאים למה שמקובל שיצחק לא באמת הבין את המהויות של יעקב ועשיו.
ולפי דברי הגאון ר' אלחנן בארון שליט"א, הדברים מובנים יותר. תפקידו של יעקב הוא לבטל את ה"מקום" שעולם הזה תופס.
אפשר להרחיב יותר, אבל תן לחכם ויחכם עוד.